چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۷۰۰۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت:

مسجد آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: تبدیل شدن مسجد به محلی برای هم اندیشی، مودت و بیان درد و دل های جوانان، زمینه ای برای رفاقت جوانان با متولیان مسجد، طرح مشکلات، چاره اندیشی در راستای رفع آنها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

به گزارش ایرنا «حسن خانجانی موقر» روز سه شنبه در جمع شماری از ایثارگران و جانبازان شهر مریانج اظهار داشت: باید با اجرای طرح های ابتکاری پای جوانان را بیشتر به مسجد باز کرد.

وی افزود: مساجد می توانند محلی برای بیان درد و دل جوانان شود و همچنین می توان از این محل امن برای تفریح، ورزش و بازی های کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

دادستان همدان خاطرنشان کرد:  طراحی مسجد و ارائه برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی باید به گونه ای جذاب باشد که کودکان لحظات شیرین زندگی خود را در مسجد بسازند.

خانجانی موقر بیان کرد: می توان در مسجد برنامه های ویژه ای نظیر ورزش و بازی های کامپیوتری، تا بازآموزی و کمک رسانی به تحصیل دانش آموزان را متناسب با هر گروه سنی ارائه کرد. 

وی ادامه داد: در مساجد حتی می توان سبک زندگی اسلامی را با بهره گیری از تفکر اقتصاد مقاومتی پیاده کرد و جوانان را با مشاغل گوناگون آشنا کرد. 

دادستان همدان گفت: نباید با اخلاق های نامناسب و خشک، جوانان را نسبت به حضور در مسجد دلسرد کرد، همه نوجوانان و جوانان این شهر و دیار، فرزندان ما هستند و توجه به روحیات آنان برایمان ارزشمند است.

خانجانی موقر با بیان اینکه سبک زندگی امام علی(ع) چراغ پرنور هدایت برای جامعه بشریت است، اظهار داشت: اگر محب علی(ع) هستیم، باید مرام و منش آن مرد مردان به ویژه عدالت اجتماعی و مردم داری این امام همام در تمامی برنامه های زندگی ما وجود داشته باشد.

https://www.masjed.ir/u/gvd

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: